Wednesday, December 30, 2009

به جای هر تحریمی استفاده جمهوری اسلامی از ماهواره ها را تحریم کنید


دولت ایران مدتهاست که با نادیده گرفتن عرفهای بین المللی بر روی برنامه های تلوزیونی و رادیویی که به نفعش نیست ،با ارسال پارازیت مقابله می کند و از طرف دیگر خودش مشتری پر و پا قرص همین ماهواره هاست و برنامه های تلویزیونی خود را بدون کوچکترین مشکلی از این طریق به سراسر جهان ارسال می کند. جامعه جهانی مدتهاست که این حرکات رو می بیند و صبورانه از آنها می گذرد . به عنوان نمونه این چندمین باریست که به دنبال حاد شدن اوضاء داخلی دولت ایران از راههای مختلف موفق شده شبکه های خبررسانی از جمله بی بی سی و صدای آمریکا رو کور کند و آنها مجبوربشوند به ماهواره ها و مکانهای دیگر نقل مکان کنند. من در اینجا از کسانی که امکان تحقیق در این مورد را دارند قبل از هر چیز دو سئوال دارم.اول اینکه آیا قرار دادهای جهانی هیچ راهی برای تنبیه دولتهایی که به ارسال پارازیت شبکه های دیگر را از کار می اندازند و به جریان آزاد خبررسانی آسیب وارد می کنند در نظر نگرفته است؟ آیا به جای اینکه از تحریم اقتصادی صحبت کنند و مرتب هم بگویند که این تحریمها چندان اثر ندارد آیا ممکن هست که استفاده جمهوری اسلامی را از ماهواره ها را تحریم کنند و اجازه ندهند که این دولت که با ارسال پارازیت جریان خبررسانی آزاد را مختل می کند خودش از این امکانات استفاده کند؟
دوستانی که در این زمینه اطلاع دارند یا می توانند اطلاع کسب کنند لطفآ ما را از دانسته های خود محروم نسازند.
ما پیروز می شویم

4 comments:

Anonymous said...

احسنت.
من هم این سوالات رو از یک بنده خدایی پرسیدم. گفت ماهواره ها منافع مالی دارن!!
خوب این اوبامای زبون باز نمی تونه ضرر حذف شبکه خبر و العالم و الکوثر و جام جم 1 و 2 پرس تی وی، به ماهواره ها بده؟!!
فقط حرف زدن بلده؟!!
مثل این کمیته ضد نقض حقوق بشر در ایران که 6 ماهه کارش این شده که بشمره چند نفر مردن!!!!!
پول 6 تا کانال ماهواره ای رو نمی خوان بدن اونوقت هی می گن ما با مردم ایرانیم!!!

Anonymous said...

من یه نکته ای در همین زمینه چند وقته میخوام به اطلاع همه برسونم. ولی دسترسی به بالاترین یا جاهای مشابه ندارم. خواهش میکنم شما یه جوری به اطلاع برسونید.

حدود دو سال پیش بود که در مجمع جهانی ارتباطات (آی - تی - یو) به اصرار حکومت ایران قانونی وضع شد که طی اون هیچ کشوری نتونه در فرکانسهای تلویزیونی کشور دیگری، امواج حاوی تصاویر ارسال کنه.
همون موقع مشخص بود که این قانون ناشی از ترس از برنامه های ماهواره بر روی تلویزیون بود.

اما در حال حاضر که ایران داره تمام قوانین بین المللی رو در تمام زمینه ها زیر پا میگذاره، و حتی امواجی رو مستقیم به سمت ماهواره ها نشونه میره، کشورهای دیگه می تونن (و باید) در راه لغو این قانون اقدام کنن و با ارسال برنامه در باند فرکانسی قابل دریافت توسط تلویزیون های معمولی به اطلاع رسانی و حمایت از حقوق بشر در ایران کمک کنن.

اگر میتونین این پیشنهاد رو به گوش رسانه های خارجی هم برسونین. خیلی مهمه

آن سرزمین لعنتی دوست داشتنی said...

دوست عزیز کاش یک آدرس ای میل می گذاشتید تا بتوانیم بیشتر از اطلاعات شما استفاده کنیم

Anonymous said...

با سلام من مهندس مخابرات و از کارمندان سابق صدا و سیما هستم
به دلیل تاثیر گذاری پارازیت بر روی سیستمهای بی سیم و اداری از جمله بانکها و شبکه های دیتای دولتی، جمهوری اسلامی معمولا از ساعت 5 بعد از ظهر به بعد پارازیت سنگین را شروع میکند. و پارازیت در وقت اداری هزینه سنگینی بر دولت تحمیل میکند.
خواهش میکنم به این دو مسئله توجه کنید:
1) تفاسیر و خبرهای مهم خود را صبح بازپخش کنید
2) بر روی ماهواره اینتلست 902 کانالی داشته باشید و یا اگر نه،حداقل فرکانسهای خود را نزدیک به فرکانسهای شبکه های یک و سه ایران (دریافتی از ماهواره اینتلست 902) انتخاب فرمایید بدین صورت که اگر مثلا فرکانس شبکه 3 سیما 11.500 است شبکه بی بی سی یکی از ماهواره های خود را بر روی 11.450 و دیگری را 11.550 قرار دهد که در صورت جاروب فرکانسی برای قطع شبکه بی بی سی شبکه 3 ایران نیز تحت الشعاع قرار گیرد که هزینه سنگینی برای صدا و سیما دارد. برای بقیه هم به همین صورت عمل کنید.
3) پخش پارازیت برای سپاه پاسداران هزینه سنگینی دارد و تا آنجا که شنیده ام هر لامپ مایکرویو و سیستم پاور فرکانس بالا بعد از حدود 300 ساعت کارکردن مستمر و بدون استراحت سوخته و مستلزم هزینه 30 تا 50 میلیونی برای دولت میباشد حال هزینه را برای حدود 100 سیستم پارازیت در سراسر ایران محاسبه فرمایید بنابر لطفا به پخش از چند فرکانس ادامه دهید و در صورت امکان توان ترانسپوندر را در مواقع پخش نویز بالاتر ببرید.
4) خود شاهد بوده ام که شرکتها و موسسات خصوصی وابسته به دانشگاهها در تهران تحت پوشش پروژه های تحقیقاتی فرکانس بالا ، مامور تهیه و وارد نمودن تجهیزات توان بالا و فرکانس بالا از شرکتهای آمریکایی هستند و براحتی تجهیزات خود را وارد میکنند. تحریم این شرکتها تاثیر بسزایی در بالا بردن هزینه سنگین تویز بر دولت دارد.
لطفا این ایمیل را جدی بگیرید و در صورت امکان به شخصی موثر در اعمال کردن نظرات بالا فوروارد فرمایید

با تشکر فراوان