Monday, January 11, 2010

ماجرای رنگ پاشی به سفارت جمهوری اسلامی در بروکسل و اعترافات سرایدار

شب ژانویه یعنی همان وقتی که بروکسل غرق در آتشبازی و نور بود، ظاهرأ سفارت جمهوری اسلامی هم بی قسمت نماند و جا در حای ساختمان قدیمی سفارت به رنگ سبز آراسته شد. اما ماجرا به همین جا ختم نشد و چند روز بعد این خبر با اس ام اس و تلفن تقریبأ به همه ایرانیان ساکن بروکسل رسید و همزمان از دوستی ای میلی دریافت کردم که به دنبال همراهی میگشت تا این لکه های سبز را در دوربینش ثبت کند. من آن روز اصلأ وقت نداشتم و نرفتم و دو روز بعد ماجرا را از دوستی شنیدم که آن روز دو نفری برای گرفتن عکس مقابل سفارت رفتند و وقتی عکسهایشان را گرفتند متوجه مردی شدند که با چماقی در دست از سفارت خارج شد و به دنبال آنها دوید. دو نفر دوست سبز که اهل دعوا و زدوخورد نبودند با آرامش برخورد کردند و در حالی که فرد چماق بدست توجه عابرین را هم برانگیخته بود و دوربین را می خواست، به وی گفتند که فقط چندتا عکس به رسم یادگار گرفته اند ولی فرد چماق بدست که معلوم شد سرایدار سفارت است داد و فریاد می کرد، دوستان هم همچنان توضیح می دادند که آنها رنگ را نپاشیده اند و فقط عکس می گرفتند که ناگهان بغض سرایدار هم ترکید و گفت : آقا خدا شاهده که من هم از این .... ناراحتم. بااین رنگ پاشیدنها اینا که چیزیشون نمی شه! .... و .... ما رو شما سرویس کردین. تو این سرما من و فرستادن رنگها رو پاک کنم ، خود ... تو جای گرم نشستن. خلاصه اینکه با جمع شدن مردم و اعترافات مقام سرایدار غائله خاتمه پیداکرد و نخود نخود هر که رود خانه خود. در این زیر هم می تونید از نقاشی کوبیسم با رنگ سبز روی دیوار سفارت و عکسهای هنری رفیق ما لذت ببرید








4 comments:

666 said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
666 said...

درود بر دوستان،


من کسی هستم که این عکس‌ها را گرفتم ولی‌ عکس‌ها به این کوچکی نبودند :-)

این آقا هم داشت در سرمای ۷ درجه زیر صفر، رنگ‌ها را پاک میکرد، حتما برای همین هم عصبی شده بود، و من شخصاً شکایتی از این کارگر بی‌چاره ندارم.

فقط به مسئولان سفارت جمهوری اسلامی گوشزد می‌کنم که به این آقا بفرمایند که با چوب نباید به طرف مردم حمله کند و آنها را مورد ضرب و شتم و فحاشی قرار بدهد، اینجا که ایران نیست :-)

دختر زشت said...

حیف رنگ